Uluslararası Öğrenciler | LaSalle College Istanbul | Uluslararası İç Mimarlık ve Moda Tasarım Okulu
Kayitlar

Uluslararası Öğrenciler

Öğrenci Vizesi

Uluslararası Öğrenciler için Vize ve Oturma İzni İşlemleri

Bir programa kayıt yaptırmak isteyen uluslararası öğrenciler, Türkiye'ye giriş için gerekli belgeleri temin etmekten sorumludur.

Türkiye ile diğer ülkeler arasındaki ikili anlaşmalara bağlı olarak, uluslararası öğrenciler için birden fazla vize veya giriş seçeneği bulunmaktadır. Düzenli konsolosluk vizeleri, e-vizeler, pasaport, ulusal kimlik, havaalanı vize girişleri vardır. Türkiye'ye nasıl gireceğiniz ve ülkenize göre sizin için neyin gerekli olduğu konusunda bir fikriniz olduğunda, uygun vize için başvuruda bulunabileceksiniz.

Lütfen ülkenizin uygunluğunu kontrol edin ve / veya https://www.evisa.gov.tr/en/ adresine tıklayarak başvurun.Türkiye turist vizesinden muafsanız, Türk Konsolosluğuna öğrenci vizesi başvurusunda bulunmanıza gerek yoktur. Ülkeye, tam kalış süresi ve ülkeye bağlı olarak 90 gün için geçerli bir pasaportla girebilirsiniz.

Sizi, daha fazla ayrıntı için ülkeye özgü bilgileri aşağı kaydırabileceğiniz resmi Türkiye Cumhuriyeti web sayfasına yönlendiriyoruz: http://www.mfa.gov.tr/visa-information-for-foreigners.en.mfa


1. Türkiye'ye gelmeden önce (vize almak)
Öğrencinin kendi ülkesindeki Türk konsolosluğuna veya büyükelçiliğine öğrenci vizesi başvurusu yapması gerekiyorsa, vize başvurusu için aşağıdaki belgeler gereklidir:

a) Öğrencinin başvurduğu yükseköğretim kurumundan alınmış kabul mektubu veya muadili bir belge
b) Geçerli, uzun süreli pasaport
c) Türkiye'de öğrenim gördüğü süre için yeterli mali imkanın belgelendirilmesi (banka hesap özeti, burs belgeleri vb.)
d) Vize ücretlerinin ödenmesi; bu ücret her ülke için farklılık gösterir
e) Konsolosluk veya büyükelçilik ayrıca ek belgeler isteyebilir


2. Türkiye'ye geldikten sonra (oturma izni almak)
Uluslararası öğrencilerin geldikten sonra bir ay içinde yerel makamlara (Göç İdaresi) kayıt yaptırmaları ve İkamet Belgesi (İkamet Belgesi) almaları gerekmektedir. Başvurmak için öğrencilerin Türkiye Göç İdaresi Genel Müdürlüğü'nden online randevu almaları gerekmektedir. Öğrencinin vizesinin süresi dolmuşsa öğrenci, ikamet izni randevusu olsa dahi Türkiye'den ayrılamaz. Randevular için web sayfası aşağıdaki gibidir: https://e-ikamet.goc.gov.tr

Öğrencilerin aşağıdaki öğeleri randevu tarihinden önce hazırlamaları gerekir.

a) Pasaport aslı ve fotokopisi (veri sayfasının bir fotokopisi, Türkiye'ye giriş tarihinin damgasını taşıyan sayfanın fotokopisi ve vizeniz varsa Türkiye vizesini taşıyan sayfanın fotokopisi) Türkiye'ye e-vize ile geldiyseniz, başvurunuzla birlikte e-vizenizin bir kopyasını da sunmanız gerekecektir). Oturma izni alabilmek için en az önümüzdeki altı ay geçerli bir pasaportunuzun olması gerektiğini lütfen unutmayın
b) Geçerli bir sağlık sigortası poliçesi (özel sağlık sigortası yaptırmak istiyorsanız uluslararası ofise başvurabilirsiniz)
c) Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından verilen Öğrenci Belgesi (Öğrenci Belgesi) (randevunuzdan önce güncel bir öğrenci belgesi almanız için öğrenci belgesi 10 günden eski olmamalıdır)
d)Gelir beyanı (bu sadece kaldığınız süre boyunca yeterli ve sürdürülebilir kaynaklara ilişkin bir bildirimdir. Bildirim formunu uluslararası ofisten temin edebilirsiniz. Göç İdaresi daha sonra ihtiyaç duyarlarsa destekleyici belgeler isteyebilir)
e) Önceki ikamet izninin fotokopisi (varsa)
f)Öğrencinin pasaportundaki adı, ikinci adı ve soyadı tek bir bölümde (ayrıştırılmamış olarak) birlikte belirtilmişse, geldiği ülkenin konsolosluğundan veya büyükelçiliğinden ad denklik belgesi alınması gerekmektedir (soyadınız olması önemlidir. ayrı olarak belirtilmemiştir. Durum buysa, lütfen ülkenizin büyükelçiliği veya konsolosluğuyla iletişime geçin. Aynı adlarında kısaltma olan öğrenciler için de geçerlidir. Tam adlarını kısaltmadan belirten bir ad denklik belgesi almaları gerekecektir).
g) İkamet izni ücretinin dekontu (Ücret Fatih veya Eminönü vergi dairelerine veya Ziraat Bankası Şubelerine ödenebilir)
h) Online kaydınızın kopyası (randevu kağıtları)


3. Oturma izni aldıktan sonra (statü değişikliklerinin bildirilmesi)

a) Öğrenci ikamet izni verilen öğrenciler, daha sonra Genel Kayıt Müdürlüğü'nün https://tckimlik.nvi.gov.tr/Modul/YabanciKimlikNoDogrula web sitesinden alabilecekleri bir Yabancı Ulusal Kimlik Numarası almalıdır.
b) İkamet iznini yenilemek isteyen yabancı uyruklu öğrencilerin, ikamet izni bitiş tarihinden 2 ay önce başlamak üzere https://e-ikamet.goc.gov.tr ​​adresini ziyaret ederek randevu almaları gerekmektedir
c) Öğrencilerin aşağıdaki durumlarda 15 gün içinde Emniyet Genel Müdürlüğü Yabancı Uyruklu Şube Müdürlüğü'ne bildirimde bulunmaları gerekmektedir: Çalışmaların tamamlanması, yüksek öğrenim kurumundan atılma, öğrenimin sona ermesi veya devamsızlık nedeniyle öğrenime ara verilmesi gibi durumlar için. Öğrencilerin ayrıca ikamet adresindeki değişikliği 48 saat içinde Emniyet Müdürlüğünün Yabancı Ulusal Birimine bildirmeleri gerekmektedir.
d) Bir öğrencinin ikamet izninin kaybolması veya hasar görmesi durumunda öğrenci, değiştirme için derhal Emniyet Müdürlüğünün Yabancı Ulusal Birimine başvurmalıdır.



Yukarıdakileri bilgiler sizi bilgilendirme amaçlı olup değişikliğe tabidir. İkamet izni ile ilgili güncel bilgiler https://e-ikamet.goc.gov.tr ​​adresinde bulunabilir.